fredag den 13. september 2013

LCHF (sund) Brownie Opskrift



"Jeg var lidt gået i gang med LCHF kuren, da jeg godt ville tabe mig lidt inden bikini sæsonen, men må ærligt indrømme at det gik ind i vasken igen, da jeg ikke lige havde den rette motivation. Men kunne nemt overveje at genoptage kuren på et senere tidspunkt, da man må spise, som man har lyst til (stort set). Hvis I er mere interesseret, kan I læse mere om den her. Jeg fandt opskriften på denne blog, som har utroligt mange LCHF opskrifter og er utroligt inspirerende, hvis nogle var interesseret i at springe ud i en kur inden bikini kroppen for alvor skal vises frem. Men synes at brownien smager af brownie og er et godt alternativ til "lovlig" guf til fredag og lørdag aften, når man nu er på kur, og faktisk må spise lidt guf."

Ingredienser:

150 gram mørk sukkerfri chokolade
150 gram smør
150 gram sukrin (birkesød kan også bruges)
 150 gram æggeblommer
150 æggehvider
2 spsk raw kakao 
(Nogle af ingredienserne kan være svære at finde i de "almindelige supermarkeder, så jeg måtte improvisere lidt)

Smelt chokolade, smør og sukrin i et vandbad og pist æggehviderne stive og luftige imens. Når chokolademassen er blevet ensartet og har kølet af i 5 minutter, så bland æggeblommerne og kakao i og rør godt sammen. Når det igen er blevet en ensartet masse, så vend æggehviderne i og rør godt igen. Hele herligheden skal bages i en smurt springform i ca. 20 minutter ved 180 grader.
Love Line,






Ingen kommentarer:

Send en kommentar