lørdag den 28. september 2013

Anmeldelse af hårfarve fra Garnier Nutrisse Mousse 7 dark blonde





Da jeg har besluttet mig for at jeg skulle have ombre farvet hår, som jeg vidste jer her. Har jeg nu været ude at købe noget hårfarve, og nu er jeg altså hoppet ud i det ved at starte med at finde min naturlige hårfarve frem sådan nogenlunde for at min hårfarve bliver mere ensartet for at have en god baggrund for at få ombre looket. Jeg valgte at bruge den dark blonde nr. 7 fra Garnier, fordi den var den farve der ude i butikkerne, som passede bedst til min naturlige leverpostej farvede hår. I pakken var der tre forskellige steps, hvor det første step var at blande farven op i flasken med pumpen, hvoreften flasken meget forsigtet skal vendes og IKKE rystes for at blive til en skum. Derefter skulle farven smøres ind i håret, (her kan det være en god ide at få en til at hjælpe dig med påføringen) for at det er godt dækkende, men pas på med at bruge for lang tid på det, da farven begynder at trække med det samme. Farven er nem at arbejde med, da det er en skum formular, som trænger utroligt hurtigt ind i håret. Vær opmærksom på, at hvis du kommer til at ramme huden, så tør farven af hurtigst muligt for, at det ikke farver huden. Det samme gælder hvis det er tøj, få hurtigt skyllet farven af med vand og sæbe, det kan tage det værste. Derfor tag noget gammelt grimt tøj på, og brug gamle håndklæder til at beskytte tøjet imod spildt farve. Jeg valgte at bruge to hårfarver pakker, da jeg har langt hår, hvilket var tilstrækkeligt dækkende, hvor en pakke vil være alt for lidt. Efterfølgende skal hårfarven trække omkring en halv time, men min hår fik kun omkring 10-15, da min mor synes at farvede virkede ret mørk i forhold til det ønskede resultat, så vi vaskede farven ud. Efterfølgende kom det sidste step ind, som var på påføres hårkuren og lade den trække i omkring 2 min. I starten synes jeg, at resultat var ret mørk i forhold til det ønskede resultat og i forhold til pakkens anvisninger, men er alligvel blevet ret god tilfreds med resultatet efter nogle dage, hvor farven er aftaget. Men nogle dage efter farvningen blev mit hår meget tørt og glasløst i farven, derfor er det vigtigt, at man bruger masser af hårpleje efter hårfarvningen, da det nødvendigvis ikke behøver at have noget med selve hårfarve produktet at gøre. Da jeg skulle vaske mit hår næste gang smaskede jeg mit hår ind i hårolie fra Trines Wardrobe, som du kan se anmeldelsen af her, for dagen efter at vaske det ud. Og næste gang, jeg skulle vaske mit hår, puttede jeg aften før hårkur i, som jeg lod virke natten over, som virkelig fik min glans tilbage til mit hår. Jeg brugte Colour Damage Rescue Masue, som virkelig klarede jobbet rigtigt godt ved at min glans vendte tilbage, og mit hår er ikke længere er tørt i spidserne, men vigtigst af alt så tog det ikke farven ud af mit hår. Resultat af hårfarven kan du se på mit seneste look of the day her. Hvor man godt kan se, at farven har dækket mit hår lidt forskelligt, fordi jeg har haft striber og en bundkant i mit hår, men synes generelt at farven har dækket det ret godt, og man skal virkelig kigge på håret for at kunne se forskellene på farveneuancerne. 
Love Line,

TRANSlATION

I've decided to color my hair in ombre style as I showed you here. Now I've just jumped into it and started with getting as close to my real hair color first, so the different colors in my hair can get neutralized, so it would make a basis for getting the ombre hair. I chose the dark blonde number 7 from Garnier, because it was the color there was the closes to my real one. In the packet there was three steps, there the first step was to blend the color into the bottle with the pump where you have to turn the bottle, NOT shake it. Afterwards you need to put the color into the hair, (it could be a good idea to get someone to help you) to cover it well, but be careful not to take too long to put the color into the hair, because it starts to work into the hair, when you're not touching it anymore. The color is very easy to work with, because it is a foam, which quickly colors the hair. Be carefull not to get it on your skin, because it can darkens your skin, if the color reaches it, you have to wipe it off quickly. The same if it gets on your clothes, wash it with water and soap to get the worst of it off. Therefore it can be a good idea to take some old clothes on and use an old towel to protect the clothes against the color damage. I chose to use two packets, because I've long hair, which was enough to cover all my hair, and one packet would not be enough. The second step the hair color has to sunk into the hair for about a half an hour, but mine just got about 10-15 minuets, because my mother thought that the color seems darker than it should be. Afterwards the last step was to use the hair balsam and let it sick on for like 2 minuets. In the start I thought the color was getting pretty dark, against what I wanted and against what the packet showed, but I'm pretty glad for the result. A few days after the new hair color my hair got very dry and lustrous in the color, therefore it is important to use a lot care for the hair after the hair coloring. It has noting to do with the product, but it does damage the hair. You can see the result here at the last look of the day. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar