tirsdag den 26. marts 2013

Opskrift Blåbær Muffins


"Jeg har altid godt kunne tænkte mig at smage blåbær muffins, måske mest fordi de er så meget set i amerikanske film. Og nu er de bagt og smagt, jeg syndes egentlig at de smager ganske godt og sundt (selvom de måske ikke lige er det sundeste), men de er ikke lige mine yndlings, jeg er nok mere til chokolade muffins eller cupcakes. Hvis der er andre nysgerrige på at smage dem, så er opskriften her."

Blåbærmuffins 
ca. 12 stk.

Ingredienser
2 æg
140 g rørsukker eller almindelige sukker
120 g blødt smør
1 vaniliestang eller 2 tsk. vaniljesukker
170 g hvedemel
2 tsk. salt
1 dl mælk
120 g blåbær - friske eller frosne (jeg brugte frosne, men de skal være tøet op)
1 tsk. sukker

Tænd ovnen på 190 grader
Pisk æg med sukker, blødt smør og vaniljesukker/korn til det er hvidt og luftigt (det må gerne have klumper, da de røres ud senere).
Bland hvedemel med bagepulver og salt, tilsæt derefter ægge-smør blandingen.
Rør det hele grundigt sammen.
Tilsæt mælken.
Rør det til en cremet dej.
Rør forsigtigt blåbærrene i dejen, så de ikke går for meget i smadder og farver dejen blå.
Fylda dejen i formene ca. 2/3 op, og evt. drys lidt sukker på toppen, så bliver de ekstra sprøde og lækre. 



Opskriften er fundet og taget fra bloggen Mathildespitze.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar